Jak przybrać na masie

Ranking Odżywki Na Rzeźbę

Najlepsze Suplementy Na Masę Mięśniową

Ranking powstał w oparciu o opinie konsumentów opublikowane w Internecie oraz na podstawie indywidualnych doświadczeń kobiet i mężczyzn, pragnących uzyskać wyrzeźbioną sylwetkę oraz wzmocnić siłę mięśni i wytrzymałość organizmu.

Oceny poszczególnych preparatów zostały dobrane według szczegółowych kryteriów. Do współpracy zaprosiliśmy osoby, które są autorami wielu opiniotwórczych publikacji z zakresu kulturystyki, jak również trenerów z długoletnim stażem pracy oraz specjalistów ds. prawidłowego żywienia.

Dzięki naszemu rankingowi masz pewność, że podejmiesz słuszną decyzję i dokonasz zakupu najlepszej dla siebie oraz przede wszystkim skutecznej odżywki na rzeźbę. Nie wskazujemy w tym momencie konkretnego preparatu, aby zachować niezależność. Podejmij decyzję na podstawie ocen i komentarzy wśród 5 wyróżnionych przez nas najlepszych suplementów na masę mięśniową. (→ Zobacz Ranking)

suplementy na masę

Kulturystyka cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków

Z deklaracji badanych wynika, że 66,2% z nich uprawiało sport lub ćwiczenia w ciągu ostatniego roku, przy czym 40,8% podejmowało aktywność fizyczną regularnie, natomiast reszta jedynie sporadycznie. Co drugi badany, tj. 47,8% twierdzi, że trenuje w celu poprawy samopoczucia, odreagowania stresu oraz wzmocnienia tężyzny fizycznej organizmu.

odżywki na rzeźbę

Czy wiesz, że aż 58,6% osób zwraca uwagę na opinie innych dotyczące ich wyglądu?

Trzech na pięciu mężczyzn, tj. ok. 58,6% przyznało się, że poruszyły ich uwagi innych osób dotyczące ich sylwetki. Około 12,3% twierdziło, że oddałoby rok życia za idealną wagę i kształty ciała, 15,2% zrezygnowałoby z dwóch do pięciu lat, 5,3% poświęciłoby sześć do 10 lat, a 4,3% – nawet 10 lub więcej lat, aby tylko uzyskać wymarzoną i muskularną sylwetkę.

Jak przybrać na masie

Podjąłem decyzję – chcę przybrać na masie, jestem gotowy na wyrzeczenia i niedogodności. Co teraz? Jak przybrać na masie?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, poruszyć należy dwa kluczowe zagadnienia. Pierwsze z nich to oczywiście bodziec, który sprawi, że nasz organizm ukierunkuje swoje wysiłki na budowę tkanki mięśniowej, drugim zaś jest odpowiednia dieta z nadwyżka kaloryczną.

Trening na masę

Na jakie ćwiczenia należy zwrócić uwagę w pierwszych miesiącach treningów? Odpowiedź stanowią rzecz jasna złożone ćwiczenia wielostawowe, takie jak wyciskanie sztangi, martwy ciąg, wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia oraz przysiady. Dlaczego? Ponieważ angażują one wiele grup mięśniowych jednocześnie, bazując na naturalnych dla człowieka ruchach. Chwyć za sztangę i wylej z siebie pierwsze krople potu.

Regeneracja

Jedna z żelaznych zasad sportów siłowych brzmi – Twoje mięśnie rosną w czasie wypoczynku, pozwól im więc odpoczywać, tak długą jak tego potrzebują. Wielu nowicjuszy zdaje się ślepo naśladować zawodowych kulturystów, bazując na ich nadmiernych planach treningowych. Skutki takiego podejścia są opłakane. Nieprzyzwyczajony do wysiłku organizm ukierunkowuje wówczas swoje wysiłki na zachowanie siły przy jednoczesnej redukcji tkanki mięśniowej, a przecież nie to jest naszym celem.

Notowanie postępów

Największe przedsięwzięcia zawsze złożone są z niewielkich kroków. Trening na masę to mozolne i konsekwentne zwiększanie swoich możliwości siłowych, poprzez dodawanie ciężarów, skracanie przerw pomiędzy seriami, stosowanie superserii etc. Rzeczą oczywistą jest, więc fakt, że proces ten warto mieć pod nieustanną kontrolą. Prosty plan treningowy, pozwoli Ci na monitorowanie postępów oraz planowanie następnej sesji treningowej.