Jak zwiększyć poziom testosteronu

Ranking Odżywki Na Rzeźbę

Najlepsze Suplementy Na Masę Mięśniową

Ranking powstał w oparciu o opinie konsumentów opublikowane w Internecie oraz na podstawie indywidualnych doświadczeń kobiet i mężczyzn, pragnących uzyskać wyrzeźbioną sylwetkę oraz wzmocnić siłę mięśni i wytrzymałość organizmu.

Oceny poszczególnych preparatów zostały dobrane według szczegółowych kryteriów. Do współpracy zaprosiliśmy osoby, które są autorami wielu opiniotwórczych publikacji z zakresu kulturystyki, jak również trenerów z długoletnim stażem pracy oraz specjalistów ds. prawidłowego żywienia.

Dzięki naszemu rankingowi masz pewność, że podejmiesz słuszną decyzję i dokonasz zakupu najlepszej dla siebie oraz przede wszystkim skutecznej odżywki na rzeźbę. Nie wskazujemy w tym momencie konkretnego preparatu, aby zachować niezależność. Podejmij decyzję na podstawie ocen i komentarzy wśród 5 wyróżnionych przez nas najlepszych suplementów na masę mięśniową. (→ Zobacz Ranking)

suplementy na masę

Kulturystyka cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków

Z deklaracji badanych wynika, że 66,2% z nich uprawiało sport lub ćwiczenia w ciągu ostatniego roku, przy czym 40,8% podejmowało aktywność fizyczną regularnie, natomiast reszta jedynie sporadycznie. Co drugi badany, tj. 47,8% twierdzi, że trenuje w celu poprawy samopoczucia, odreagowania stresu oraz wzmocnienia tężyzny fizycznej organizmu.

odżywki na rzeźbę

Czy wiesz, że aż 58,6% osób zwraca uwagę na opinie innych dotyczące ich wyglądu?

Trzech na pięciu mężczyzn, tj. ok. 58,6% przyznało się, że poruszyły ich uwagi innych osób dotyczące ich sylwetki. Około 12,3% twierdziło, że oddałoby rok życia za idealną wagę i kształty ciała, 15,2% zrezygnowałoby z dwóch do pięciu lat, 5,3% poświęciłoby sześć do 10 lat, a 4,3% – nawet 10 lub więcej lat, aby tylko uzyskać wymarzoną i muskularną sylwetkę.

Jak zwiększyć poziom testosteronu

Jednym z kluczowych czynników w budowaniu masy mięśniowej jest „magiczny”, owiany niemal mityczną otoczką hormon. W wielu magazynach dla kulturystów znaleźć można setki, jeżeli nie tysiące, mniej lub bardziej racjonalnych porad, jak zwiększyć poziom testosteronu.

Aby zaoszczędzić Twój czas, przejdźmy od razu do skutecznych i racjonalnych metod, które z pewnością przyniosą efekty i pozwolą podnieść Twój testosteron.

Śpij jak niemowlę

Męska fabryka testosteronu pracuje niemal wyłącznie w trakcie snu, głównie podczas fazy REM. Statystyczny, polski mężczyzna śpi około 6 do 7 godzin w czasie doby, to stanowczo zbyt mało! Daj sobie przynajmniej 8 godzin snu, a Twój organizm odwdzięczy Ci się z nawiązką.

Walcz!

Twoje ciało wyprodukuje tylko tyle testosteronu, ile potrzebuje. Spełnienie wszystkich zasad zawartych w tym poradniku, nie przyniesie żadnych efektów, jeżeli poprzez ciężki trening nie zakomunikujesz swojemu ciału – „Daj mi więcej testosteronu! Widzisz wszak, że jest mi potrzebny”.

Pozbądź się nadmiaru tkanki tłuszczowej!

To proste! Im więcej tłuszczu dźwigasz, tym mniej testosteronu posiadasz. Przed przystąpieniem do budowania masy mięśniowej zadbaj, by poziom tkanki tłuszczowej spadł przynajmniej do około 12 procent.

Rzuć to!

Napoje wyskokowe są stałym elementem diety zdecydowanej większości Polaków. Nie namawiamy do całkowitego zaprzestania jego spożycia, warto jednak pamiętać, że picie alkoholu negatywnie wpływa na gospodarkę hormonalną. Zabójczy dla poziomu testosteronu jest również nałóg palenia. Zawarty w krwiobiegu palacza tlenek węgla w znacznym stopniu ogranicza produkcję testosteronu.

Odżywki na masę i dieta

Pozytywny wpływ na zwiększenie poziomu testosteronu może mieć Twoja dieta. Warto włączyć do niej jaja, czerwone mięso, czosnek, imbir, rzodkiew oraz kapustę. Wiele cennych z punktu widzenia gospodarki hormonalnej związków znaleźć możemy w dobrej jakości odżywkach, zwłaszcza tych bazujących na naturalnych składnikach. Odpowiednio dobrana suplementacja, skutkować może podniesieniem poziomu testosteronu nawet o kilkadziesiąt procent.