Dieta na masę

Ranking Odżywki Na Rzeźbę

Najlepsze Suplementy Na Masę Mięśniową

Ranking powstał w oparciu o opinie konsumentów opublikowane w Internecie oraz na podstawie indywidualnych doświadczeń kobiet i mężczyzn, pragnących uzyskać wyrzeźbioną sylwetkę oraz wzmocnić siłę mięśni i wytrzymałość organizmu.

Oceny poszczególnych preparatów zostały dobrane według szczegółowych kryteriów. Do współpracy zaprosiliśmy osoby, które są autorami wielu opiniotwórczych publikacji z zakresu kulturystyki, jak również trenerów z długoletnim stażem pracy oraz specjalistów ds. prawidłowego żywienia.

Dzięki naszemu rankingowi masz pewność, że podejmiesz słuszną decyzję i dokonasz zakupu najlepszej dla siebie oraz przede wszystkim skutecznej odżywki na rzeźbę. Nie wskazujemy w tym momencie konkretnego preparatu, aby zachować niezależność. Podejmij decyzję na podstawie ocen i komentarzy wśród 5 wyróżnionych przez nas najlepszych suplementów na masę mięśniową. (→ Zobacz Ranking)

suplementy na masę

Kulturystyka cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków

Z deklaracji badanych wynika, że 66,2% z nich uprawiało sport lub ćwiczenia w ciągu ostatniego roku, przy czym 40,8% podejmowało aktywność fizyczną regularnie, natomiast reszta jedynie sporadycznie. Co drugi badany, tj. 47,8% twierdzi, że trenuje w celu poprawy samopoczucia, odreagowania stresu oraz wzmocnienia tężyzny fizycznej organizmu.

odżywki na rzeźbę

Czy wiesz, że aż 58,6% osób zwraca uwagę na opinie innych dotyczące ich wyglądu?

Trzech na pięciu mężczyzn, tj. ok. 58,6% przyznało się, że poruszyły ich uwagi innych osób dotyczące ich sylwetki. Około 12,3% twierdziło, że oddałoby rok życia za idealną wagę i kształty ciała, 15,2% zrezygnowałoby z dwóch do pięciu lat, 5,3% poświęciłoby sześć do 10 lat, a 4,3% – nawet 10 lub więcej lat, aby tylko uzyskać wymarzoną i muskularną sylwetkę.

Dieta na masę

Licz kalorie

Wbrew powszechnej wśród nowicjuszy opinii, to właśnie dieta a nie trening w przeważającej większości stanowi o budowaniu masy mięśniowej. Nawet najbardziej złożony trening na masę, wykonywany z największą starannością nie da Ci zupełnie nic, jeżeli nie zapewnisz swojemu ciału odpowiedniej nadwyżki kalorycznej, która następnie zostanie zamieniona w masę mięśniową. Za optymalną nadwyżkę uznaje się przedział od 300 do 500 kcal w skali jednego dnia. Jeżeli więc Twoje zapotrzebowanie kaloryczne niezbędne do utrzymania wagi wynosi 3 000 kcal, celem zwiększenia masy, spożywać powinieneś od 3 300 do 3 500 kcal.

Naturalne produkty lepsze od przetworzonych

Im mniej skomplikowana droga, jaką przebyło Twoje jedzenie tym lepiej. Prostym przykładem mogą być chociażby popularne, odzyskujące w kulturystycznym świecie swoją pozycję ziemniaki. O ile same w sobie stanowią one dobre źródło węglowodanów i witamin, o tyle te przetworzone w postaci czipsów lub frytek, zdecydowanie nie powinny na stałe gościć w Twoim jadłospisie.

Białko

W okresie budowania masy mięśniowej zaleca się spożywanie od 1,6 do 2,6 grama białka na kilogram masy ciała. Warto również przywiązywać uwagę do pochodzenia spożywanych protein, ponieważ te pochodzenia odzwierzęcego charakteryzują się znacznie bogatszym profilem aminokwasowym, niż białka roślinne. Do rekomendowanych źródeł białka zaliczamy między innymi: mięsa, sery, jaja, ryby oraz rośliny strączkowe.

Węglowodany

Zalecane spożycie węglowodanów to od 4 do 6 gram na kilogram masy ciała. Produkty bogate w węglowodany to między innymi: ryż, kasza, ziemniaki, płatki owsiane oraz pieczywo.

Tłuszcze

W zależności od budowy ciała, oraz indywidualnych cech amatora sportów siłowych, ilość spożywanych tłuszczy może wahać się od 0,5 do 1,5 grama na kilogram masy ciała. Istotnym jest, by w większości były to tzw. zdrowe tłuszcze, których źródłem są między innymi: orzechy, ryby i nasiona.

Odżywki na rzeźbę

W celu osiągnięcia maksymalnych efektów wynikających z treningu siłowego zaleca się stosowanie odpowiednio dobranych suplementów. Początkujący kulturyści szczególną uwagę zwracają na kreatynę i BCAA. Osoby miewające trudności z dostarczeniem odpowiedniej ilości białka z pewnością odkryją zalety białka serwatkowego.